asd
Strona Główna
O nas
Oferta i zapisy
Aktualności
Galeria
Kontakt

 

 

 

 

 

 

 

lg g pg
 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNEJ

dla dzieci 2, 3, 4 - letnich

maj 2012

I         ZNAM RÓŻNE ZWIERZĘTA

Cele główne:

  1. Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt domowych i z wiejskiego podwórka.
  2. Rozumienie potrzeby opiekowania się zwierzętami.
  3. Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt żyjących na łące.

II         MAMA I TATA SĄ WAŻNI

Cele główne:

  1. Nazywanie imion mamy i taty.
  2. Ukazanie sposobów spędzania czasu z rodzicami.
  3. Poznanie codziennych obowiązków domowych rodziców.
  4. Budzenie uczucia przywiązania i szacunku dla rodziców.

                                                                                                                                                          Opracowała:

                                                                                                                                                         Katarzyna Hajdaś

I blok tematyczny,  tydzień pierwszy- ZNAM RÓŻNE ZWIERZĘTA        

Dzień

Rodzaj aktywności dziecka

Zajęcia ruchowe

1.

Zwierzęta na wsi

„Zwierzęta na wsi” – oglądanie książeczek obrazkowych.

Z wizytą na wsi – słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej połączone z zabawą słuchową „Czyj to głos?”.

„Taniec kaczuszek” zabawa ze śpiewem.

„Zaczarowana piłka” – zabawa ruchowa w ogrodzie.

„Na wiejskim podwórku” – zabawa naśladowcza.

Ćwiczenia gimnastyczne- metoda zabawowa i bezpośredniej celowości ruchu.

3.

Święto Pracy

Dzień wolny od zajęć

2.

Mój przyjaciel pies

Piesek Tereski – słuchanie piosenki.

Mój piesek – słuchanie wiersza Anny Łady -Grodzickiej połączone z wykonaniem zadania z wyprawki „Pies”.

 „Pieski i budy” – zabawa dydaktyczna.

„Pieski na spacer – pieski do budy” – zabawa z elementem czworakowania.

„Pieski aportują patyk” – zabawa bieżna.

„Duży pies – mały piesek” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

3.

Św. Konstytucji 3 maja

Dzień wolny od zajęć

5.

Dzień wolny od zajęć

I blok tematyczny,  tydzień drugi- ZNAM RÓŻNE ZWIERZĘTA        

Dzień

Rodzaj aktywności dziecka

Zajęcia ruchowe

1.

Wiosenna łąka

 „Łąka” – praca z obrazkiem.

Na łące – słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej połączone z wykonaniem zadania z wyprawki „Żaba”.

Żabki – ilustrowanie ruchem treści wiersza według Marty Bogdanowicz.

„Motyle” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Żabki” – zabawa elementem podskoku.

„Żabki i bocian” – zabawa bieżna.

2.

Opieka nad psem

Piesek – słuchanie wiersza Anny Łady-Grodzickiej połączone z oglądaniem psich akcesoriów.

 „Piesek Tereski” – zabawa ze śpiewem.

„Pan i jego piesek” – zabawa naśladowcza.

„Psy i koty” – zabawa ruchowa w ogrodzie.

„Pieski do domu” – zabawa bieżna.

„Pieski i kotki”- metoda naśladowczo - zabawowa.

3.

Kocie zabawy

„Mój kotek” – zabawa w oparciu o wiersz Anny Łady-Grodzickiej.

„Kocie zabawy” – praca z obrazkiem połączona z wykonaniem ćwiczenia w kartach „Kot i kłębuszki”.

Tak jak mój kot – słuchanie wiersza Małgorzaty Platy.

„Kot i mysz” – improwizacja ruchowa do utworu Feliksa Rybickiego Kot i mysz.

„Koty bawią się kłębuszkami” – zabawa z elementem czworakowania.

„Zabawa z kotkami” – zabawa bieżna.

4.

Kurczaczek, kurka mała

„Kurza rodzina” – praca z obrazkiem.

Kurczaczek – rozwiązanie zagadki Joanny Wasilewskiej połączone z wykonaniem zadania z wyprawki „Kurczaczek”.

Wycieczka – ćwiczenia ortofoniczne w oparciu o piosenkę.

„Kurka” zabawa ze śpiewem.

„Mama kura i kurczęta” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Mama karmi kury” – zabawa bieżna.

5.

Wesołe zabawy

„Kodeks przedszkolaka”- przypomnienie zasad z kodeksu przedszkolaka

„W wiosennym ogródku misia Anatola”- słuchanie opowiadania.

„Wiosenne przebudzenie”- naśladowanie budzącą się do życia przyrodę: rośliny i zwierzęta.

„Motyle” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Żabki” – zabawa elementem podskoku.

„Żabki i bocian” – zabawa bieżna.

I blok tematyczny,  tydzień trzeci- ZNAM RÓŻNE ZWIERZĘTA

Dzień

Rodzaj aktywności dziecka

Zajęcia ruchowe

1.

Przygotowujemy przedstawienie

„Spacer z tatą”- nauka wierszyka.

„Życzenia dla mamy”- nauka wierszyka.

„Portret mamy”- nauka piosenki.

„Boogie woogie”- zabawa ze śpiewem.

„Pieczenie ciasta”- zabawa naśladowcza.

2.

Zielona trawa i zielona żabka

„Szukamy zielonego” – zabawa dydaktyczna.

Żaba – rozwiązanie zagadki Joanny Wasilewskiej połączone z wydzieranką z kolorowego papieru „Zielona żabka”.

„Zielone i czerwone” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Gra w zielone” – zabawa ruchowa w ogrodzie.

„Żabki” – zabawa z elementem podskoku.

„Na wiosennej łące”- metoda naśladowczo - zabawowa.

3.

Biedronka ma cztery kropeczki

Kropki biedronki – słuchanie piosenki.

Biedronka – słuchanie wiersza Marii Kownackiej połączone z wykonaniem zadania z wyprawki „Biedronka”.

W ogrodzie – obserwowanie biedronek.

Biedronka – ilustrowanie ruchem treści wiersza Krzysztofa Sąsiadka.

„Wędrówka biedronki” – zabawa ruchowa przy muzyce.

„Biedronki na listkach” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Leć biedronko” – zabawa bieżna.

4.

Koncert na łące

Koncert na łące – ćwiczenia ortofoniczne w oparciu o wiersz Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.

Leci… leci…” zabawa w oparciu o wiersz Janiny Porazińskiej.

„Żabki i bocian” – zabawa bieżna.

„Sadzawka z żabkami” – zabawa ruchowa w ogrodzie.

„Piesek ogania się od muchy” – zabawa z elementem czworakowania.

Ćwiczenia gimnastyczne- metoda zabawowa i bezpośredniej celowości ruchu.

5.

Kolorowe motyle

„Motyle i kwiatki” – zabawa dydaktyczna.

„Kolorowe motyle” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania z wyprawki „Motyl”.

W ogrodzie – obserwowanie motyli.

Motylek – rozwiązanie zagadki Joanny Wasilewskiej połączone z lepieniem z plasteliny „Ozdabiamy motylka”.

„Zabawa w motylki” – zabawa ruchowa przy piosence.

„Motylki siadają na kwiatach” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Ścigamy się z motylem” – zabawa bieżna.

II blok tematyczny,  tydzień czwarty- MAMA I TATA SĄ WAŻNI

Dzień

Rodzaj aktywności dziecka

Zajęcia ruchowe

1.

Rodzinna wycieczka

„Stoi różyczka” – zabawa ze śpiewem.

Rodzinna wycieczka – słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej połączone z wykonaniem obrazka z gotowych elementów „Rodzina”.

 „Kukułki” – zabawa w oparciu o wiersz Tadeusza Kubiaka.

„Figurka dla mamy” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Jedziemy na rowerach” – zabawa bieżna.

„Kukułka w głębi lasu” – improwizacja ruchowa utworu Camille’a Saint Saensa z cyklu Karnawał zwierząt.

2.

Moi rodzice

„Moi rodzice” – oglądanie zdjęć przyniesionych przez dzieci.

„Co robią rodzice?” – ćwiczenia słuchowe.

„Wysoko – nisko” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Kolorowa piłka” – zabawa ruchowa w ogrodzie.

„Mama karmi kotki” – zabawa z elementem czworakowania.

„Pomagamy mamie”- metoda naśladowczo- zabawowa.

3.

Moja mama

Piosenka dla mamy – słuchanie piosenki.

„Moja mama” – rysowanie kredkami.

 „Z mamą lubię…” – zabawa dydaktyczna.

„Mama i ptaszki” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Bukiet dla mamy” – zabawa naśladowcza.

„Ulubiony piesek mamy” – zabawa z elementem czworakowania.

4.

Mam ma dużo zajęć

„Mama ma dużo zajęć” – zabawa dydaktyczna.

Zupa – ilustrowanie ruchem treści wiersza Krzysztofa Sąsiadka.

„Figurka dla mamy” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Złap piłkę” – zabawa ruchowa w ogrodzie.

„Żabki” – zabawa z elementem podskoku.

Ćwiczenia gimnastyczne- metoda zabawowa i bezpośredniej celowości ruchu.

5.

Pomagamy mamie

Piosenka dla mamy – utrwalanie słów i melodii piosenki.

Niespodzianka dla mamy – słuchanie wiersza Patrycji Siewiera-Kozłowskiej połączone z zabawą dydaktyczną „Układamy zabawki”.

„Pomagamy mamie?” – zabawa dydaktyczna.

„Kto pierwszy dobiegnie do mamy” – zabawa bieżna.

„Misie” – zabawa z elementem czworakowania.

„Gotowałam z mamą obiad” – zabawa naśladowcza.

II blok tematyczny,  tydzień piąty- MAMA I TATA SĄ WAŻNI

Dzień

Rodzaj aktywności dziecka

Zajęcia ruchowe

1.

Mama, mamusia, mateńka

„Słucham i gram” – zabawa rytmiczna.

Dla mojej Mamusi – słuchanie wiersza Elżbiety Marii Minczakiewicz połączone z wykonaniem prezentu „Serce dla mamy”.

 „Serca i serduszka” – zabawa dydaktyczna.

„Róbcie to, co mama” – zabawa naśladowcza.

„Ćwiczymy bieganie” – zabawa bieżna.

„Mama karmi kotki” – zabawa z elementem czworakowania.

2.

Zabawy z mamą

„Co robię z mamą?” – zabawa dydaktyczna.

Przywitanie – ilustrowanie ruchem treści wiersza Krzysztofa Sąsiadka.

„Wysoko – nisko” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Gra w kolory” – zabawa ruchowa w ogrodzie.

„Ulubiony piesek mamy” – zabawa z elementem czworakowania.

„Zabawy z mamą” – metoda naśladowczo - zabawowa.

3.

Kwiatek dla mamy

Piosenka dla mamy – śpiewanie piosenki.

Mam kwiatek dla mamy – słuchanie wiersza Joanny Wasilewskiej połączone z wykonaniem ćwiczenia w kartach „Kwiatek dla mamy”.

 „Kolorowe kwiaty” – rysowanie kolorową kredą w ogrodzie.

„Duży kwiat – mały kwiatek” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Dzieci do mamy” – zabawa bieżna.

„Zrywamy kwiaty” – zabawa naśladowcza.

4.

Mój tata

Z moim Tatą – słuchanie wiersza Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.

 „Ojciec Wirgiliusz” – zabawa ze śpiewem.

„Jadę samochodem z tatą” – zabawa bieżna.

„Małpki” – zabawa ruchowa w ogrodzie.

„Po wąskiej ławce” – zabawa z elementem równowagi.

„W ZOO z mamą i tatą” – metoda naśladowczo - zabawowa.

5.

Kwiaty dla taty

„Kto zmienił miejsce?” – zabawa dydaktyczna.

Święto Taty – słuchanie wiersza Hanny Łochockiej połączone z wykonaniem zadania z wyprawki „Kwiatki w doniczce”.

 „Rodzice i dzieci” – rozwiązywanie zagadek Joanny Wasilewskiej.

„Magnesy” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Rytmy” – zabawa naśladowcza.

„Lwy na wybiegu” – zabawa z elementem czworakowania.

Wiersz do nauki

Piosenka do nauki

Dla mojej Mamusi

Mamusiu kochana

Powiem Ci na uszko,

Że bardzo Cię kocha

To moje serduszko!

Słyszysz? Ono bije!

Cicho, cichuteńko,

Kocham Cię Mamusiu!

Kocham Cię Mateńko!

Piosenka dla mamy

Siedział mały ptaszek

na gałęzi drzewa

i ładną piosenkę

swojej mamie śpiewał.

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

fiu, fiu, fiu, fiu,, fiu, fiu!

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

fiu, fiu, fiu, fiu, fiu!

Ja Ci będę mamo

co dzień tak śpiewała,

żebyś przez rok cały

święto swoje miała.

La, la, la, la,

la, la, la, la, la, la!

La, la, la, la,

la, la, la, la, la!

 

 

 
ld d pd
 

 

Tu realizowny jest projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

ˆ 2010 Magiczny Domek